First Assignment: Design a Costume.

Leave a Comment

 Well, hi.

Een blog bijhouden is eerlijk gezegd niet helemaal mijn ding. Maar ja, hier dan uiteindelijk toch mijn eerste blog bericht. Subject: Costume. De eerste opdracht die gekregen heb als officiële student van het AKI. (of Artez) Het moest gebaseerd zijn op een bestaand kunstwerk. Ik heb in dit geval gekozen voor de popart kunstenaar Roy Lichtenstein in combinatie met de complementaire versie van Piet Mondriaan. In 'de stijl' komen weliswaar geen complementaire kleuren voor, maar door mijn eigenwijze gedrag en enorme ergernis aan de constant herhalende basis kleuren, dacht ik toch dit 'o zo populaire' kunstwerk even een andere wending te geven door het op te leuken met de kleuren die er tegenover staan. Het stripfiguur-achtige, abstracte en felle kleurgebruik in de werken van Roy Lichtenstein vullen zo de kleuren van de vernieuwde Mondriaan aan. Mijn kostuum bedekt de voor- en achterkant van het lichaam en doordat ik gebruik heb gemaakt van hout, lijkt het net een fotolijst. Dit kon mogelijk gemaakt worden door de abstractie in het kunstwerk van Mondriaan. De dikke zwarte lijnen konden worden door getrokken zodat het lijkt alsof mijn hoofd onderdeel is van het kostuum. Hierbij geen foto, omdat, als ik héél eerlijk ben, ik een hekel heb aan kostuums. Maar voor zo'n eerste opdracht, had ik er geen problemen mee! Xs.


0 reacties:

Een reactie posten